قتل جورج فلوید سیاه پوست توسط پلیس امریکا و حقوق بشر غربی

قتل های نژادپرستانه در امریکا، مربوط به چند پلیس نیست و با محاکمه احتمالی آنها مشکل نژادپرستی در امریکا از بین نمی رود.

زیرا رئیس جمهور و سرمایه داران حاکم بر امریکا، از نژادپرستی حمایت می کنند.

جورج فلوید George Floyd سیاه‌پوست آمریکایی دوشنبه ۲۵ مه ۲۰۲۰، توسط پلیس شهر مینیاپولیس از ایالت مینه‌ سوتا در ایالات متحدهٔ آمریکا به قتل رسید. این پلیس زانوی خود را برای حدود ۷ دقیقه بر روی گردن مقتول گذاشت تا کشته شد. رهگذرانی که در حال عبور بودند این حادثه را با دوربین موبایل ضبط و در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر کردند. در این فیلمها، مقتول که حدود چهل سال سن دارد، بارها خواهش می کند “نمی توانم نفس بکشم”، ولی پلیس سفیدپوستی که وزنش را روی گردن او انداخته بهمراه سه پلیس دیگر اعتنایی نمی کنند. صدای شاهدان عینی نیز شنیده می‌شود که به مأمور پلیس می‌گویند به او اجازه تنفس بدهد. شاهد دیگری به پلیس می‌گوید که از بینی او خون می‌آید. دیگری می‌گوید که بهتر است پایش را از روی گردن او بردارد. اما افسران حاضر در محل به مردم اجازهٔ نزدیک شدن نمی‌دهند تا جورج فلوید کاملاً بی جان شد.

دارنلا فریزیر (Darnella Frazier) دختر نوجوان 17 ساله که تصاویر شکنجه منجر به مرگ جورج فلوید بدست پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس را با دوربین ضبط و سپس منتشر کرده است، از دریافت چندین پیام تهدید آمیز خبر داده است.

شیوه مرگ جورج فلوید، بسیار شبیه به مرگ اریک گارنر در سال ۲۰۱۴ در نیویورک تعبیر شد؛ حادثه‌ای که باعث شد بسیاری از فعالان حقوق رنگین‌پوستان آمریکا توجه همگان را به «خشونت پلیس علیه اقلیت‌های نژادی» جلب کنند.

امریکا ادعای نشر دمکراسی در جهان دارد در حالی که حکومت امریکا نه بصورت مکتوب ولی در عمل، نژادپرست است و برای منافع اقتصادی سرمایه داران بزرگ امریکا، میلیون ها نفر را در جهان بطور مستقیم یا توسط دیکتاتورهای مورد حمایت خود قتل عام نموده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!