گوترش رئیس سازمان ملل، عربستان و امارات را از لیست سیاه قاتلان کودکان، خارج نمود!!

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه 15 ژوئن 2020، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی را از فهرست سیاه سازمان ملل متحد حذف کرد در حالیکه در سال های گذشته , عربستان بارها کودکان یمنی را با بمباران شهرهای مسکونی این کشور به خاک و خون کشیده است و کودک کشی آنها ادامه دارد!!

در همان روزی که گوترش، عربستان را از لیست سیاه قتل کودکان یمن خارج نمود، هواپیماهای عربستانی ساخت امریکا، یک خودروی یمنی را در شهر شدا از استان صعده یمن را بمباران کردند و 13 شهروند این کشور، از جمله چند کودک و زن یمنی را به شهادت رساند.

دیدبان حقوق بشر در بیانیه ای، گوترش را به نادیده گرفتن نقض‌های صورت گرفته توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی متهم کرد.

این سازمان افزود که گوترش در گزارش سالیانه خود اعلام کرده ائتلاف تحت رهبری عربستان مسئول کشتار 222 کودک یمنی طی سال 2019 است، اما نام آن را از فهرست سیاه کشتار کودکان خارج کرد.

البته آمار قتل کودکان و زنان یمنی تاکنون بیش از 5000 نفر بوده است.

در سال 2016 ، بان کی مون، رئیس سابق سازمان ملل نیز، عربستان را به قتل کودکان یمن متهم کرد ولی پس از مدتی و بعلت فشار عربستان و امریکا بر سازمان ملل، بان کی مون عربستان را از لیست سیاه قتل کودکان خارج نمود!! عربستان بطور علنی اعلام کرده بود که سهم خود را به سازمان ملل نخواهد داد تا نامش از لیست سیاه قتل کودکان خارج شود!!

سازمان های مدافع حقوق بشر، تحت کنترل و فشار امریکا و دیگر استعمارگران غرب قرار دارند و اگر این کشورهای استعمارگر غربی، گاهی می پذیرند که دیکتاتورهای مستعمراتشان محکوم شوند، برای باج گیری بیشتر از ایشان است و خروج آنها از لیست سیاه، پس از پرداخت باج، صورت می گیرد و بعبارتی این بار نیز عربستان باج خود را به کشورهای استعمارگر غربی پرداخت نموده است.

سازمان ملل از سال 2002 اقدام به صدور لیست سیاه کرد که این لیست شامل نقض حقوق کودکان،ضرب و شتم،خشونت جنسی و.. بود.

سازمان ملل متحد نیروهای مسلح میانمار که حقوق کودکان را نقض می‌کردند و همچنین نیروهای آمریکایی در افغانستان و نیروهای مزدور رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را با وجود تخلفات مستند شده را از لیست سیاه حذف کرد.

سازمان های مدافع حقوق بشر نباید تحت کنترل حکومت ها باشند بلکه می بایست توسط ملت ها اداره شوند.

آیا ملت امریکا، موافق جنگ نظامی یا جنگ اقتصادی امریکا با دیگر کشورها هستند؟ قطعاً خیر

جنگ های نظامی و جنگ های اقتصادی امریکا با دیگر کشورها که منجر به قتل و گرسنگی صدها میلیون نفر در سطح جهان شده و ادامه دارد، برای منافع اقتصادی چند نفر سرمایه دار بزرگ امریکایی می باشد!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!