شباهت برجام و حکمیت ابو موسی اشعری

عده ای از مردم، امام علی (ع) را مجبور به حکمیت ابو موسی اشعری می کنند و بعد می گویند حتی اگر ما گفتیم و اصرار کردیم، امام چرا قبول کرد!!!

جامعه ی آنروز چقدر ضربه خوردند بابت حکمیت ابو موسی اشعری و گروهی که امام را مجبور به آن حکمیت کردند؟؟

آیا ابو موسی اشعری و کسانی که امام را مجبور کردند تا حکمیت او را بپذیرد، مسئولیت ندارند؟!

رهبری و بسیاری از کارشناسان دلسوز و مردم زجر کشیده بطور مدام به جناب رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده گوشزد می کردند که امریکا قابل اعتماد نیست ولی جناب رئیس جمهور جوابهای زشت به دلسوزان می داد!!

آیا مردم حق ندارند وی و مسئولین مربوطه را بازخواست نمایند؟

بازخواست از مسئولین، باعث ضعف حکومت نمی شود بلکه نشان قوت نظام و عدالت محوری بودن آن است.

لذا مردم حق دارند از آقای حسن روحانی و تیم مذاکره کننده اش شکایت کنند.

توجه داشته باشیم که هتک حرمت و فحاشی، اشتباه است و چیزی را حل نمی کند. بلکه می بایست انتقادی کرد که باعث بهتر شدن اوضاع در آینده شود.

مسئولیت های بزرگ، همانطور که می تواند افتخارات بزرگ برای مسئول داشته باشند در صورت عدم کفایت،  می بایست بازخواست بزرگ نیز داشته باشند. زیرا سرنوشت یک ملت، بازیچه شخص، اشخاص یا احزاب نیست.

کسانی که عاقلانه عمل کردند و به حسن روحانی رأی ندادند، بابت عدم کفایتش در مسئولیت ریاست جمهوری و مذاکرات برجام، حق دارند شکایت کنند.

این بازخواست مهم است زیرا باعث می شود که مسئولین احساس مسئولیت داشته باشند و در صورتی مسئولیت را بپذیرند که توانایی مدیریت را در خود دیده باشند.

همچنین باعث می شود که مردم نسبت به نظرات سیاسی خود احساس مسئولیت کنند.

آیا رهبر نمی توانست مانع امضای برجام شود؟

اگر رهبری اجازه امضای برجام را نمی دادند، کسانی که همفکر جناب رئیس جمهور بودند همانند مردمی که در مقابل امام علی(ع) ایستادند همانند شورش و فتنه معروف به گروه سبز، شورش در جامعه ایجاد می کردند و ممکن بود ضررش بیش از ضرر فعلی برجام می شد. (البته ممکن بود و نه حتماً)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!