تلاش امریکا برای توقف جنگ علیه یمن، بخاطر کاهش باجگیری از عربستان و امارات است

امریکا، اخیرا تلاش دارد تا جنگ عربستان و امارات علیه مردم مظلوم یمن را متوقف نماید!

دلیل تلاش امریکا، رفع ظلم علیه ملت یمن نیست.

در چند سال گذشته بعلت، عربستان و امارات، بعلت هزینه های جنگ، باج کمتری به امریکا داده اند و اقتصاد امریکا، وابستگی زیادی به باجگیر از کشورهای دیگر دارد.

آیا امریکا، عمدی یا به علت ضعف اطلاعاتی، عربستان و دوستانش را وارد باتلاق یمن نمود؟

امریکا و دیگر استعمارگران غرب یعنی انگلیس و فرانسه، حمله عربستان و دوستانش علیه ملت مظلوم یمن را در شورای امنیت سازمان ملل تأیید و قانونی نمودند.

امریکا هم عمدی این جنگ را براه انداخت و هم ضعف اطلاعاتی داشت.

به اینصورت که، امریکا، عمدی عربستان و دوستانش را وارد این جنگ کرد تا ضمن فروش اسلحه، سلاح جدید خود را آزمایش کند. ولی برآورد او این بود که این جنگ کمتر از یک ماه طول خواهد کشید. زیرا امریکا فکر نمی کرد ملت مظلوم یمن، بعد از منهدم کردن همه تسلیحات دفاعی یمنی ها در ابتدای جنگ، آمادگی دفاع از خاک خود را داشته باشند و این به معنی برآورد غلط و ضعف اطلاعاتی امریکا می باشد.

همچنین امریکا در تلاش است، توقف جنگ همراه با احقاق حق ملت مظلوم یمن نباشد و فقط برای نجات عربستان و امارات از این جنگ خودساخته و ویران گر است تا با جلوگیری از هزینه های بسیار زیاد جنگ برای دیکتاتورهای عربستان و امارات، مبلغ باجگیری خود را از این دیکتاتوری ها به مقدار قبل از جنگ برساند.

زیرا اقتصاد امریکا وابستگی بسیار زیادی به باجگیری از دیکتاتورهای کشورهای مستعمره دارد و بدون آن، سقوط امریکا نزدیک تر خواهد شد.

قطعاً مظلوم بر ظالم پیروز خواهد شد. این وعده ی خداوند خالق است و تردیدی در آن نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!