تسلیم اراده خداوندی که عادل مطلق است باشیم

عدالت خداوند مقدم بر بخشندگی و مهربانی اوست

God’s justice precedes his forgiveness and kindness.

إن عدل الله يسبق مغفرته و لطفه.

لذا در محکمه خداوند بخشش و مهربانی هست بدون آنکه حق کسی ضایع شود.

یعنی حدود عفو خداوند ضایع نشدن حق دیگران است.

بسیاری به قضاوت قاضی در محاکم اعتماد ندارند و این عدم اعتماد بی ربط نیست و دلایل مختلف دارد.

گاهی قاضی رشوه می گیرد یا آشنای یک طرف دعوا است.

گاهی قاضی اشتباه در قضاوت می کند بدون آنکه سوء نیت داشته باشد.

گاهی اسناد کافی وجود ندارد و باعث حکم اشتباه می شود.

ولی در محکمه خداوند هیچکدام از موارد فوق و موارد دیگر وجود ندارد و قضاوت بطور کاملاً دقیق صورت می گیرد و انسان ممکن نیست بتواند کوچکترین ایراد به عدالت و حکم خداوند داشته باشد.

لذا انسان می بایست دیگران را اذیت نکند و طوری عمل کند که در محکمه خداوند که کاملاً عادلانه است محکوم نشود.

جنایتکاران، ظالمان و سارقان بزرگ و کوچک، اعتقادی به وجود عدالت در جهان هستی ندارند ولی قطعاً عدالت موجود را خواهند دید.

فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ * وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ

هر کس ذره ای کار خیر انجام دهد نتیجه اش را می بیند و هر کس ذره ای کار بد انجام دهد نتیجه اش را می بیند.

خداوند ستار العیوب است ولی با رعایت حقوق دیگران

خداوند عیب بنده های خود را آشکار نمی کند ولی با در نظر داشتن حقوق دیگران.

به عبارتی خداوند عیب هایی را می پوشاند که تعارض با حقوق دیگران نداشته باشد.

البته خداوند ممکن است عیب مربوط به تعرض به حقوق دیگران را موقتاً بپوشاند تا شاید انسان از گناه خود پشیمان شده و حقوق دیگران را جبران نماید.

حقوق جامعه از جنس حقوق دیگران می باشد. یعنی تعرض به عرف و شئونات اخلاقی جامعه نیز از جنس حقوق دیگران می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!