اوباما از توافق خارج نشد ولی شرکتهای خارجی از معامله با ایران می ترسیدند

اگر توافق هسته ای 2021 با امریکا انجام شود و ایران به تعهدات هسته ای برگردد و امریکا بعد از مدتی از توافق خارج نشود بلکه شرکت های خارجی از معامله با ایران نگران شوند و با ایران معامله نکنند، چکار باید کرد؟؟

امریکا در صورتی پایبند به توافق خواهد بود که ایران در ضعف اقتصادی نباشد. لذا ابتدا باید نشان داد که ایران راه های دیگری غیر از توافق هسته ای دارد.

در آنصورت خواهد بود که امریکا اصرار به توافق پایدار با ایران خواهد داشت و چه بسا از بهانه ی نگرانی از هسته ای شدن ایران را کنار بگذارد و مانع پیشرفت هسته ای ایران نشود.

زیرا امریکا در جنگ اقتصادی بزرگ با چین قرار گرفته است و نیاز به کاهش درگیری با دیگران از جمله ایران دارد.

توافق بزرگ اقتصادی ایران با چین، طی یک یا دو دهه می تواند به قیمت فروپاشی امریکا و دوستان و مستعمرات وی گردد.

البته ایران می بایست برای بهتر کردن شرایط قرارداد 25 ساله با چین، از اهرم مذاکرات با امریکا استفاده کند و البته امریکا می داند که تنگ کردن شرایط بر ایران می تواند بیشتر به ضرر امریکا شود زیرا دست چین را بازتر می کند در حالی که دشمن اصلی تر و بزرگتر امریکا، چین می باشد.

کنگره امریکا، مانند رئیس جمهور امریکا می تواند در برجام خلف وعده کند

تأیید کنگره تضمین خوبی برای بد عهدی امریکا نیست. زیرا اجزاء مختلف حاکمیت امریکا زیر نظر شبکه سرمایه داران امریکا هستند و از آنها تبعیت می کنند.

همانطور که رئیس جمهور امریکا اعم از اوباما و ترامپ خلف وعده کردند کنگره نیز می تواند خلف وعده کند و مدتی بعد از بازگشت به برجام و وقتی که ایران به تعهدات قبلی برگشت و تمام نخ هایی که بافته را پنبه کرد، کنگره و حاکمیت امریکا می توانند دوباره همه شرکت های جهان را از معامله با ایران منع کنند. وقتی شرکت های جهان دوباره با ایران معامله نکنند بخاطر ترس از امریکا، اگر بگویند یا نگویند که بخاطر ترس از امریکاست، ایران چگونه می خواهد آنها را متقاعد به معامله با خود نماید؟؟

اهمیت قدرت ایران ، بیش از تضمین امریکا برای رعایت برجام است

پس چیزی که امریکا را مجبور به رعایت مفاد برجام می کند قدرت ایران است و نه تضمین امریکا. البته تضمین لازم است ولی کافی نیست.

چرا امریکا حمله نظامی به ایران نمی کند؟

جنگ با ایران باعث عقب افتادن سریعتر اقتصاد امریکا از چین می شود.

نتایج حمله نظامی امریکا به ایران:

آسیب شدید مستعمرات امریکا در خلیج فارس باعث رونق اقتصادی امریکا برای بازسازی آنها نمی شود زیرا در حال حاضر نیز حداکثر بهره کشی از آنها بعمل می آید بلکه با کاهش شدید درآمد این کشورها باعث اعتراض ملی در این کشورها همچنین باعث کاهش باج دهی ایشان به امریکا و جلو افتادن اقتصاد چین از امریکا خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!