بجای جایزه های بسیار بزرگ خرید و مشوقهای فروش، قیمت کالا را کم کنید

فشار اقتصادی بسیار بزرگ بر ملت را افزایش ندهید.

قیمت کالاها بسیار زیاد است و ملت در فشار اقتصادی هستند.

جایزه های بسیار بزرگ، یکی از نشانه های غیر منطقی و زیاد بودن قیمت کالاها می باشد.

تولید کننده های بزرگ، بجای آنکه قیمت کالاها را کم کنند اقدام به موارد ذیل می کنند:

  1. جائزه های بسیار بزرگ برای خرید کالای خود در نظر می گیرند.
  2. هزینه ی تبلیغاتی بسیار بزرگی به صدا و سیما می دهند.
  3. قیمت مصرف کننده غیر منطقی و بسیار زیاد را روی کالا درج می کنند تا حاشیه سود فروشنده ها را افزایش دهند و آنها را تشویق به فروش کالای خود نمایند.

تا ملت را تشویق به خرید کالای خود و فروشنده ها را تشویق به فروش کالای خود نمایند.

همچنین فروشگاههای زنجیره ای بزرگ نیز از این تفاوت قیمت خرید عمده و قیمت مصرف کننده بالا، سوء استفاده می کنند و با استفاده از روشهای مختلف تخفیف قیمت و جایزه خرید، سعی در گسترش فروش و افزایش سود خود هستند.

پول جایزه های دهها و صدها میلیون تومانی و تبلیغات گران، از گران فروشی به ملت تأمین می شوند و از جیب تولید کننده یا فروشگاههای بزرگ نیست.

صاحبان این کارخانه ها و فروشگاهها با این روش ها، سود بیشتری را نصیب خود می نمایند.

منافع این گرانفروشی نصیب چه کسانی می شود:

  1. صاحبان کارخانه های بزرگ تولیدی
  2. صاحبان فروشگاههای بزرگ زنجیره ای
  3. صدا و سیما
  4. چند نفر بازیگر سینمایی و شرکت های تبلیغاتی

بعبارتی منافع اقتصادی موارد فوق، از ملت بیچاره و فقیر تأمین می گردد و فشار اقتصادی کشنده موجود بر ملبت را افزایش می دهد.

کارخانه های تولیدی و فروشگاههای زنجیره بزرگ، فقط به منافع خود فکر می کنند و هیچگونه اهمیتی به فشار اقتصادی بسیار بزرگ موجود روی ملت نمی دهند و با این سیاستهای فروش، باعث افزایش فشار اقتصادی بر ملت و قشر آسیب پذیر می شوند.

مسئولان دولتی نیز به فکر جلوگیری از منفعت طلبی منفعت طلبان نیستند. یا به دلیل رانت و یا به دلیل عدم توانایی مدیریتی. نتیجه هر دو مورد، فشار بیشتر بر ملت، خصوصاً قشر آسیب پذیر جامعه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!