بیمه 20% سود سهام با یک ریال یعنی تضمین تورم و تورم تصاعدی

“تضمین سود 20 درصدی در بورس با خرید یک سهم یک ریالی از بیمه سهام یار”

هدف دولت هدایت نقدینگی به سمت بازار سهام است تا سراغ سوداگری نروند هدف آقای حسن روحانی نیز همین بود ولی متاسفانه روش رسیدن به این هدف، توسط هر دو دولت اشتباه است.

آقای حسن روحانی مردم را شدیداً به خرید سهام تشویق نمود و باعث بالا رفتن بیش از حد قیمت سهام وبعد از کاهش و متعادل شدن قیمت سهام و در نتیجه باعث جابجایی ثروت از فقراء به اغنیاء شد و حالا دولت سیزدهم همین کار را با روش بدتر انجام می دهد و در جهت تضمین تورم قدم برمی دارد و تضمین تورم باعث دو چندان شدن تورم خواهد شد.

بیمه سهام برای سهام داران دارای زیر صد میلیون تومان سهام و پرداخت ضرر سهام از جیب همه ملت برای قشر سهام دار خارج از عدالت است و صحیح نیست.

بیمه کردن سود 20 درصد برای سهام، یعنی تضمین تورم و این کار درست نیست و باعث توقع تورم بزرگتر در جامعه خواهد شد. یکی از دلایل آن این است که تورم می بایست به اندازه ای باشد که جوابگوی شرکتهای ضررده نیز بشود و نه تنها ضرر آنها را پوشش دهد بلکه 20% سود تضمینی نیز به آنها بپردازد صرفنظر از اینکه علت ضرر چه چیز بوده! حقیقی بوده یا ساختگی! و قطعاً شاهد فساد اقتصادی جدید در ضررده نشان دادن شرکتها خواهیم بود.

آیا دولت می تواند به علت سود کم یا ضرر تک تک شرکتها ورود کند؟

آیا دولت می تواند سود حقیقی تک تک شرکتها را استخراج نماید؟

همچنین هزینه این بیمه و پرداختهای ضرر و سود 20%  ، از جیب بیت المال و بعبارتی از جیب ملت خواهد بود که اکثر آنها و خصوصاً قشر فقیر سهام ندارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!