تورم، نتیجه افزایش نقدینگی توسط دولت است

دولت می گوید چون تورم داشتیم می بایست قیمت دلار را بالا ببریم!!!!

در صورتیکه تورم را خود دولت، به روشهای متنوع بوجود آورده است.

موضوع تورم واضح است و حتی مانند مرغ و تخم مرغ نیست که نمی دانیم کدامیک ابتدا وجود داشتند.

فشار اقتصادی امریکا، باعث کاهش درآمد همه دولتها بوده است ولی می دانیم که رانت و فساد اقتصادی موجود ربطی به فشار اقتصادی امریکا ندارد و درآمد نفتی و مشتقات دولت سیزدهم بیش از دولت دوازدهم می باشد و متاسفانه خلق پول و افزایش نقدینگی در دولت سیزدهم بیش از دولت دوازدهم بوده است.

رانت و فساد اقتصادی موجود، بیشتر از کسری بودجه است و اگر از بین بروند نیازی به خلق پول و افزایش نقدینگی نخواهد بود.

فقط رانت تفاوت قیمت ارز نیمایی و ارز آزاد بیش از خلق پول در جریان می باشد.

همچنین می دانیم که تقریباً همه اشخاص و شرکتهایی که ارز نیمایی می گیرند محصول خود را نه به قیمت نیمایی و نه به قیمت ارز آزاد بلکه به قیمت بالاتر از قیمت آزاد در داخل کشور می فروشند و این بخاطر انحصار و رانت قیمت موجود است که به نام قیمت مصوب دولت می باشد.

در صورتی که قیمت تولیدات داخلی می بایست کمتر از قیمت تمام شده با ارز نیمایی محاسبه شود زیرا کارگر و ماشین آلات و ساختمان و انرژی مصرفی با ریال محاسبه می شوند.

چون شرکتها ضعفهای مختلف کارشناسان دولت سوء استفاده می کنند، می توانیم قیمت را با قیمت جهانی بسنجیم و البته می بایست ارز نیمایی استفاده شده را مبنا قرار دهیم و اینکه هزینه های کارگری و ماشین آلات و ساختمان و انرژی مصرفی را به ریال محاسبه کنیم در آنصورت متوجه می شویم که متاسفانه چقدر رانت انحصار و رانت قیمت در جریان می باشد.

همینطور وام های کلان و ابر بدهکاران بانکی که وامهای بسیار بزرگ می گیرند و با تخریب اقتصاد بوسیله خرید ارز، طلا، ساختمان، پولهای بزرگی به جیب می زنند و تورم چند صد درصدی بوجود می آورند و مردم را فقیرتر می کنند.

لذا دولت اگر رانتهای مختلف را از بین ببرد، می تواند طوری کشور را مدیریت کند که شاهد تورم صفر حتی بدون استفاده از درآمد نفتی باشیم.

ترکیه اقتصاد خوبی ندارد ولی توجه داشته باشیم که نه تنها درآمد نفتی ندارد بلکه وارد کننده نفت و گاز است. با اینحال تورم ترکیه خیلی کمتر از تورم ایران است.

ایران ظرفیتهای زیادی دارد ولی متاسفانه مدیران اجرایی ناتوان، باعث به هدر رفتن این ظرفیتها می شوند.

شرعاً حتی برداشتن پول از جیب ثروتمند و دادن آن به فقیر حرام است

چه رسد به آنکه از جیب فقیر به جیب ثروتمند بدهیم.

رانت موجود از بیت المال است که بیشتر متعلق به مستضعفان کشور است ولی به کسانی داده می شود که از ثروتمندان کشور می باشند. به عبارتی جریان رانت به گونه ای است که از جیب فقیران جامعه برداشته و به جیب ثروتمندان می رود.

حذف رانت و فساد اقتصادی در ایران در جهت مبارزه با استکبار جهانی امریکا و غرب است. زیرا رانت و فساد اقتصادی که باعث فشار اقتصادی و نارضایتی در بین مردم می شود به نفع امریکا و به ضرر جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن است که با خون صدها هزار شهید فداکار بدست آمده است و نباید با رانت و فساد اقتصادی چند نفر از خدا بی خبر به ظاهر مذهبی و خودی از بین برود.

شهیدان در پل صراط، جلوی رانت خواران و مسئولینی که توانایی اجرایی یا تدوین قانون را نداشتند ولی مسئولیت پذیرفتند را خواهند گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!