فرانسه نمی خواهد از استعمار کشورهای آفریقایی دست بردارد!

پنجشنبه مورخ ۲۷ جولای (۵ مرداد ماه) قسمتی از نظامیان کشور نیجر به رهبری ژنرال عبدالرحمان چیانی علیه استعمار فرانسه کودتا نمودند و قدرت را در دست گرفتند.

انقلاب ملت ها یا کودتای نظامی علیه کشورهای استعمارگر غرب ممنوع است!

ولی اشغال سوریه توسط وحشی های داعش ساخته غرب مشکلی ندارد! چون برای گسترش نفوذ استعمارگران غرب می باشد.

نیجر نیز بعد از مالی و بورکینافاسو علیه استعمار فرانسه انقلاب نمود.

فرانسه مدتهاست منابع طبیعی نیجر را سرقت می کند. در حالیکه مردم این کشور در فقر به سر می برند.

اورانیوم و طلا، عمده منابع سرقت شده از این کشور آفریقایی است.

فرانسه و دیگر کشورهای غربی وابسته به این سرقت ها از کشورهای آفریقایی و دیگر مستعمرات می باشند. بطوریکه اگر این سرقت ها قطع شود حکومت های این کشورها نمی توانند همزمان جوابگوی منافع سرمایه داران و ملت خود باشند.

لذا اگر این مستعمرات مستقل شوند شاهد فروپاشی حکومتهای سرمایه داری خواهیم بود.

استعمارگران غربی برای سرقت کشورهای آفریقایی در آفریقا حضور دارند. در صورتیکه چین با نگاه شراکت به این کشورها وارد شده است و این تفاوت عملکرد، مشکلات زیادی برای استعمارگران غرب بوجود آورده است و باعث این انقلاب ها علیه استعمارگران غرب و اخراج آنها از آفریقا گردیده است.

استعمارگران غرب بدرستی معتقدند که این انقلاب ها بزودی به دیگر کشورها سرایت کرده و باعث خروج همه استعمارگران غرب از قاره آفریقا و دیگر مستعمرات می شوند. لذا استعمارگران غرب با هم متحد می شوند تا با این پدیده مبارزه کنند.

کمک به موفقیت کشورهای انقلاب کننده علیه استعمارگران غرب، کمک به سقوط سرمایه داران حاکم غرب خواهد بود.

فرانسه ترجیح می دهد که خودش مستقیم وارد جنگ با انقلابیون نشود لذا کشورهای گروه اقتصادی ایکواس که زیر نظر فرانسه و دیگر کشورهای غربی هستند تهدید به حمله نظامی علیه انقلابیون نموده اند.

ولی کشورهای تازه استقلال یافته از استعمار فرانسه یعنی مالی و بورکینافاسو و الجزائر و چند کشور دیگر بطور صریح یا بصورت دیپلماتیک از انقلابیون حمایت نموده اند و انقلاب نیجر را نتیجه ظلم اقتصادی فرانسه به ملت نیجر می دانند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!