اهمیت به تربیت فرزندان، نشانه ارزش قائل شدن برای آنهاست

تربیت اخلاقی فرزندان، مهمتر از تربیت بدنی آنهاست.

کسانی که به تربیت فرزندان خود اهمیت نمی دهند، برای آنها ارزش قائل نیستند.

هر قدر ارزش بیشتری برای فرزندان خود قائل باشیم، به همان نسبت اهمیت بیشتری به تربیت اخلاقی آنها قائل خواهیم بود و هر چه بیشتر، آنها را در مقابل آلودگی فکری و موضوعات غیر اخلاقی محافظت خواهیم نمود.

توجه داشته باشیم همانطور که مراقب سلامتی جسمی فرزندان خود هستیم مراقبت از اخلاق آنها، به مراتب مهمتر از مراقبت از سلامتی جسمی آنهاست.

سالم نگه داشتن جامعه، بستگی به سلامت فرزندان است که جامعه آینده را تشکیل می دهند. سلامتی جسم و اخلاق فرزندان هر دو مهم هستند ولی سلامتی اخلاقی مهمتر از سلامتی جسمی افراد جامعه است.

مشکلات اخلاقی مسری هستند در صورتیکه مشکلات جسمی اکثراً غیر مسری می باشند.

در مشکلات جسمی، معمولاً خود فرد درگیر مشکل جسمی خود خواهد بود ولی در مشکلات اخلاقی ممکن است فرد به اطرافیان یا به یک ملت صدمه جبران ناپذیر بزند و مثال آن حاکم ظالم است که ممکن است میلیون ها نفر را درگیر جنگ ویران گر نماید و جنایت علیه بشریت مرتکب شود.

همانطور که استعمارگران غرب، برای منافع اقتصادی چند نفر سرمایه دار بزرگ مرتکب جنایت علیه بشریت می شوند و میلون ها نفر انسان بیگناه را به خاک و خون می کشند. کشتن کودکان و زنان و سالخورده ها و جوانان برای ایشان ناراحت کننده نخواهد بود. همانطور که در حال حاضر در غزه و کشتار ایشان از جانب صهیونیست ها و حامیان غربی آنها می بینیم که مدعی دروغین دفاع از حقوق بشر نیز می باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!