عدم‌توانایی سازمان ملل به توقف قتل عام بزرگ و وحشیانه غزه، تاکید بر نیاز ملتها به سازمان ملل جدید در خارج از امریکا است.

بعد از بارها که قطعنامه های مختلف برای توقف بمباران و قتل عام مردم غزه را امریکا وتو کرد چهارشنبه آقای گوتیرش رئیس سازمان ملل برای توقف قتل عام ۲,۵ میلیون نفر ملت غزه، از چهارشنبه 6 دسامبر 2023 ، اقدام به فعال کردن ماده ۹۹ سازمان ملل نمود ولی باز هم‌ نتوانست قتل عام کودکان و ملت غزه را متوقف کند.

قطعنامه 8 دسامبر 2023 برای توقف قتل عام ملت و کودکان غزه، در حالی که این بار فرانسه هم به آن رای مثبت و انگلیس رای ممتنع داده بودند توسط امریکا وتو شد و امریکا به اسرائیل اجازه ادامه قتل عام کودکان و زنان و 2.5 میلیون نفر بیگناه را داد.

قابل توجه است که هیچ ملتی و حتی ملت امریکا و انگلیس هم کاملاً مخالف ادامه قتل عام مردم غزه هستند و خواستار توقف این قتل عام وحشیانه می باشند ولی حکومتهای کشورهای غربی بنا به خواست سرمایه داران بزرگ این کشورها عمل می کنند. برخی بخاطر اعتراض وصیع ملت های خود، حمایت علنی از قاتل را به حمایت پنهانی تبدیل کردند ولی برخی مانند امریکا و انگلیس همچنان حمایت آشکار از قاتل صهیونیستی می کنند.

حق وتو

حق وتو، یکی از ظلم های بزرگ به ملت های می باشد و ان عبارت است از اینکه اگر همه ملت ها و دولت ها چیزی را تصویب کنند حکومت یکی از 5 عضو شورای امنیت می تواند تمام دولتها و ملت ها را نادیده بگیرد حتی اگر ملت عضو وتو کنند موافق تصمیم کشورها و ملت های جهان باشند. بطور مثال حکومت امریکا که در اصل نماینده سرمایه داران بزرگ امریکا می باشد می تواند خواست تمام دولتها و ملتهای جهان را وتو کند.

سازمان بین الملل جدید:

  • می بایست خارج از امریکا باشد تا گروگان امریکا نباشد.
  • هر انسان یک رأی، یعنی تعداد رأی هر کشور معادل جمعیت آن باشد.
  • بدون هیچگونه آپارتاید
  • بدون تاثیر ثروت و قدرت

همچنین تاسیس سازمانهای جدید مدافع حقوق بشر و غیره بدون تاثیر از ثروت و قدرت حکومتهای سرمایه داری و دیکتاتورهای سرمایه داران بزرگ غرب باشند.

توجه داشته باشیم که امریکا بارها از ورود نمایندگان کشورهای مخالف خود جلوگیری کرد یا محدودیت قائل شد.

سازمان ملل جدید، ابتدا می تواند در موازی با سازمان ملل تشکیل گردد بطوریکه کشورها بتوانند در هر دو سازمان حضور داشته باشند و بعد از آن توسط اعضای جدید بصورت گام به گام تصمیمات جدید گرفته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!