قدم بعدی امریکا برای تحریک مردم ایران به سریال اعتراضات، چیست؟

امریکا در حال برنامه ریزی است برای سریال اعتراضات در ایران و فشار اقتصادی امریکا بر نظام و ملت ایران، در جهت آن است که فشار اقتصادی بر ملت از آستانه تحمل ملت بالاتر رود و اعتراض ملی غیر قابل کنترل را بوجود آورد.

ولی متاسفانه مسئولین نظام، پیوسته فکر می کنند که دشمنان نظام، 44 سال است که می گویند نظام جمهوری اسلامی، یک سال دیگر دوارم نمی آورد ولی دوام آورد و دوام می آورد و لذا به سمت تفکر اساسی برای حل مشکلات مردم نیستند و وضعیت اقتصادی فعلی ملت را وضعیت بحرانی نمی دانند.

انشاءلله نظام دوام بیاورد زیرا دوام نیاوردن نظام، نه نفع نظام است و نه به نفع ملت، ولی همه نظام هایی که سقوط کردند، نظام های خوب یا بد، چند ماه قبل از سقوط ، احتمال سقوط را غیر ممکن می دانستند.

قدم بعدی امریکا برای سریال اعتراضات چیست؟

اعتراض خانواده شهداء به وضعیت جدید حجاب در جامعه!

عربستان برای آزادسازی حجاب در عربستان، وهابی های تندرو را داشت که منفعت طلب بودند ولی موضوعی بنام شهدا و اعتراض خانواده شهدا را نداشت. لذا راحت توانست آنها را کنترل و آزادسازی حجاب را انجام دهد.

ولی در ایران خانواده شهدا مدعی خون شهیدان خود خواهند بود و نوع اعتراض ایشان متفاوت خواهد بود.

زیرا ایشان می بینند که اثری از عدالت اقتصادی در جامعه نمانده! حجاب نیز در حال از بین رفتن است!

پس به چه دلیلی پای انقلاب بمانند؟!

خانواده شهدا امام خمینی(ره)، رهبر راحل انقلاب را تجربه کردند که موقع رحلت، ثروتی نداشتند.

مقام معظم رهبری را تجربه نموده اند که اثری از ثروت اندوزی در ایشان نمی بینند.

شهید حاج قاسم سلیمانی را تجربه کرده اند که مانند رهبران خود زندگی می کرد.

ولی آیا ممکن است خانواده شهدا و ملت آگاه، به وارستگی ایشان کفایت کنند و چشم به رانت و فساد اقتصادی که باعث بدبختی بسیاری از ملت شده ببندند و اعتراضی نکنند؟

ثروت تعدادی رانت خوار و مفسد اقتصادی بیش از ثروت همه ملت شده است.

اکثریت ملت، در فشار اقتصادی بسیار شدید قرار دارند و خانواده شهدا که در متن جامعه هستند و وضعیت اقتصادی ملت را از نزدیک مشاهده می کنند با ملت همدردی می کنند و خواهند نمود.

بسیاری از ملت، همه مسئولین و دوستان آنها را به درست یا به نادرست دزد می دانند و عبارت همه شان دزد هستند تا حدودی، عبارت جا افتاده در بین ملت شده و این بخش، بسیار خطرناک است و باید به آن توجه شود زیرا اخیراً امریکا در عراق از این عبارت جا افتاده در بین ملت عراق، سوء استفاده نمود. و نخست وزیر آنموقع بنام عادل عبدالمهدی را ساقط نمود.

اعتراض ملی از جنس اعتراض اقتصادی

اگر اعتراض از جنس اقتصادی شروع شود در مدت کوتاه، می تواند گسترش بسیار بزرگی به خود بگیرد بطوریکه فرصت اصلاحات را از مسئولین صلب نماید.

لذا قبل از رسیدن به آن مرحله، می بایست به فکر اصلاحات اقتصادی باشیم قبل از آنکه دیر شود.

البته بسیاری از مسئولین، خودشان فساد اقتصادی ندارند ولی بعلت عدم توانایی، فریب رانت خواران و مفسدین اقتصادی را می خورند. مانند کارمند یا مدیری که دزد نیست ولی براحتی می توان از او دزدی نمود. ضررش کمتر از کارمند یا مدیر دزد نخواهد بود.

یا برخی مسئولین به علت عدم توانایی در مدیریت بخش خود، به بنگاهداری روی می آورند که تا حدودی مشکل مالی بخش خود را تامین کنند ولی باعث تخریب اقتصاد کشور و فشارهای مضاعف بر ملت می شوند و به نارضایتی ها در بین ملت دامن می زنند.

بالا رفتن ارز، مسکن، خودرو، لوازم خانگی، کالاهای اساسی و غیره، به نفع نظام نیز نیست و می بایست هر چه زودتر متوقف شود.

همچنین اعتبار یک نظام به حفظ ارزش پول ملی آن کشور نیز خواهد بود.

همینطور اگر قرار باشد از پولهای ملی در مبادلات بین کشورها استفاده شود چه کشوری حاضر است به پول ملی ایران اعتماد کند؟ و چه قیمتی در مبادلات داشته باشد؟

توجه داشته باشیم که کاهش جزئی ارزش دلار، مساوی بود با گرفتن مالیات از همه کشورها و کسانی است که دلار در دست داشتند. و این یک امتیاز غلط است. اگر پول ملی ایران در مبادلات جهانی نباشد یعنی ایران محروم از این امتیاز خواهد بود.

در نهایت به اصل موضوع برمی گردیم که مراقب قدم بعدی امریکا در تحریک مردم به سریال اعتراضات در بین مردم ایران باشیم و راه حل اساسی، حل مشکل اقتصادی مردم است که با رفع رانت و فساد اقتصادی و انحصار و گماردن مدیران قوی در وزارتخانه ها، سازمان ها، بانکها و … می باشد.

همچنین لازم است قانونی تصویب شود که دولت، بانک مرکزی، بانکها و خصولتی ها، اجازه افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی و گرانی مسکن و چیزهای دیگر را نداشته باشند. و البته افزایش حقوق ها نیز متوقف شود. یعنی ثبات اقتصادی کامل.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!