رهبری چند بار تأکید بر لزوم کاهش تورم می کنند!

رهبری به آقای روحانی نیز اشکال مستقیم نمی گرفت تا جامعه را دچار بحران و التهاب نکنند ولی این موضوع به معنای رضایت از عملکرد ایشان نبود بلکه اشکالات را در قالب توصیه و تذکر و تأکید بر یک موضوع و مشکل عنوان می نمودند.

وقتی رهبر انقلاب بارها مشکل تورم را تکرار و تاکید می کنند یعنی بر این موضوع رضایت ندارند ولی ظاهراً مسئولین متوجه سخن رهبری و مشکل مردم نمی شوند.

سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت

لازم است تورم نامطلوب دو رقمی، هرچه ممکن است کاهش یابد و عدالت، کاهش فاصله طبقاتی، ثبات بازار، کاهش تورم ، ثبات نرخ ارز و رشد تولید؛ به عنوان شاخص‌ های مهم در همه تصمیمات و اقدامات دولت از جمله در برنامه هفتم توسعه، مورد توجه کامل قرار داشته باشد.

این سخنان که از ساعت صبح چهارشنبه 8 شهریور 1402 بمدت یک ساعت و چهل دقیقه ادامه داشت در دیدار هیئت دولت با ایشان صورت گرفت.

این سخنان رهبری و تکرار مشکل تورم و مشکلات معیشت و مشکلات اقتصادی مردم، به معنای تاکید ایشان به دولت برای حل این مشکلات است. اگر دولت به اندازه کافی به این موضوع اهتمام کرده بود، رهبری اینقدر به این موضوع تأکید نمی نمودند.

دولت نباید کسری بودجه ناشی از رانت و فساد اقتصادی را از جیب مردم تأمین کند.

رضایت مردم هر کشور باعث افزایش قدرت آن کشور می شود و لازم است مسئولین بجای حفظ رضایت تعدادی رانت خوار و مفسد اقتصادی و مسئولین نالایق، به فکر بدست آوردن رضایت مردم باشند و فشار اقتصادی بر ملت را کاهش دهند و کسری بودجه ناشی از رانت و فساد اقتصادی را با کاهش ارزش پول ملی که برداشتن از جیب کردم است جبران نکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!