چرا دولتها، کاهش ارزش پول ملی را به گردن دیگران می اندازند؟

همه می دانیم که کاهش یا عدم کاهش ارزش پول ملی در دست دولت است.

آقای حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت که کاهش ارزش پول برداشتن از جیب ملت است و وقتی انتخاب شد، بیشتر از بقیه دولتها دست به این کار بسیار بد و غیر اخلاقی زد.

اینکه دولت ها سعی می کنند این کاهش ارزش پول ملی را به گردن دیگران بیندازند، یعنی می دانند این کار کار بسیار بدی هست.

پس چرا سعی نمی کنند دست از این کار بسیار بد بردارند؟!

عدم کاهش ارزش پول ملی نیاز به مدیریت قوی منابع و هزینه های دولت و همچنین از بین بردن فساد اقتصادی و رانت دارد و این هم نیاز به مدیریت قوی دولت دارد.

سلامت اعضای دولت برای بعهده گرفتن مسئولیت لازم هست ولی کافی نسیت. زیرا همانطور که در بالا ذکر شد توان مدیریت دولت، نقش کلیدی در مدیریت اجرایی کشور دارد.

در غیر اینصورت دود ضعیف مدیریت دولت به چشم ملت و ایجاد نارضایتی در بین ملت می شود و نارضایتی در بین مردم، مشکلات زیادی برای حاکمیت و امنیت بوجود می آورد زیرا دشمنان نیز از نارضایتی در بین مردم، سوء استفاده می کنند و دود این نا امنی باز هم به چشم ملت و دولت می رود زیرا ملت و حاکمیت، هزینه های زیادی برای آن پرداخت خواهند نمود.

لذا ایران بزرگ نیاز به مدیران سالم و قوی دارد و صرفا سالم بودن اعضای دولت مشکلات را حل نخواهد کرد.

ملت ایران، امید بسیار به دولت سیزدهم داشتند که مشکلاتشن را کم کند ولی بر عکس، فشار اقتصادی در دولت سیزدهم بیش از گذشته بوده است.

در این شرایط حساس، کافیست رئیس جمهور، معاونان و وزیران را طوری انتخاب کنند که توان وزارت ها و معاونتها را دو چندان نمایند تا بتوانند مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند و فشار اقتصادی مردم را کاهش دهند.

توجه داشته باشیم که فشار اقتصادی امریکا بر ایران چیز جدیدی نیست ولی فشار اقتصادی ناشی از ضعف مدیریت دولت و همچنین فساد اقتصادی و رانت، بیش از فشار اقتصادی امریکاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!