افزایش قیمت کالاها بدون شرط ولی افزایش جزئی یارانه با شروط!

چرا دولت فکر میکند که مردم نمی فهمند چه بخرند و باید آنها را مجبور به خرید چیز خاصی نمود؟

قطعاً هر شخص در طول ماه نیاز به خرید خیلی بیش از 400 هزار تومان کالای اساسی دارد، ولی شرط دولت برای چیست؟

آیا دولت می تواند دلیل قانع کننده ای برای این شرط بیاورد؟؟ قطعاً نمی تواند! پس این شرط چه دلیلی دارد؟

شرط دولت برای 20% افزایش یارانه چیست؟

حتما می بایست 80% یارانه را از کالاهای اساسی و با قیمت تعیین شده توسط دولت، و از مجموعه ای از شرکتهای رانت خوار خریداری کنند تا 20% افزایش یارانه انجام شود!!؟

ملت مجبور نیستند از شرکت خاص خریداری کنند ولی تقریباً همه شرکتهای مورد قبول دولت، رانت خوار بیت المال هستند.

تخفیف اعمال شده در فروشگاههای زنجیره ای و برخی فروشگاههای کوچک، حکایت از گرانی بیش از حد قیمت مصوب است و در خرید با کالابرگ، این تخفیف بطور فوری یا کم کم از بین خواهد رفت.

چرا دولت اصرار بر دادن رانت به رانت خواران است؟

چرا دولت بدون دلیل و بدون شرط، با افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی، قیمتها را گران می کند ولی برای اینکه مقدار کمی از این ضربه بزرگ به ملت را جبران کند شرط و شروط می گذارد؟

می دانیم که یارانه جدید بسیار کمتر از تورم های اخیر بوده است و چند برابر یارانه موجود نیز جبران کننده تورم و کاهش ارزش پول ملی توسط دولت نیست، پس چرا دولت این یارانه کم را با منت و با شرط و شروط به ملت می دهد؟

وقتی قرار است هزینه کل کالا از دو محل یارانه و شخص گرفته شود کالابرگ الکترونیک چه فایده ای دارد غیر از هزینه زیاد نرم افزاری و سخت افزاری از بیت المال و ایجاد رانت برای چند شرکت معین فروشنده این اقلام کالاها؟

همچنین توجه داشته باشیم که در نظرسنجی انجام شده در یکی از برنامه های صدا و سیما مربوط به کالابرگ الکترونیک، بیش از 80% مردم موافق پرداخت نقدی بودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!