نقد بجا و منصفانه دولت آقای رئیسی، به نفع ایشان و ملت است

دولت آقای روحانی عیبهای بزرگ و اساسی داشت و ضربه بسیار بزرگی به ملت و حکومت اسلامی ایران زد اما نباید همه سوء مدیریت های دولت سیزدهم را نیز به دولت قبل ارجاع داد. ربط دادن همه مشکلات فعلی به دولت قبل، باعث عدم رفع اشکالات و سوء مدیریت ها در دولت آقای رئیسی می شود و این نه به نفع ملت است و نه به نفع آقای رئیسی.

هدفمندی یارانه ها واقعاً ضروری است.

اگر قرار است بخاطر جلوگیری از هدر رفتن یارانه ها برنامه ریزی شود که لازم و بجاست، درست و منطقی برنامه ریزی و اجرا شود.

روش جدید هدفمندی یارانه ها :

  • عودت پول سرقت شده توسط دولت روحانی بعلت کسری بودجه مهمتر از دادن یارانه های جدید است.

مقاومت دولت سیزدهم در مقابل زیاده خواهی استعمارگران غرب و شرایط جدید جهانی بخاطر جنگ اوکراین و روسیه، باعث شد درآمد نفتی ایران زیاد شود.

حالا به علت این افزایش درآمد، ایران می تواند به تحسین اوضاع مردم بپردازد.

اولویت چیست؟

به نظر من، اولویت، عودت کل یا قسمتی از پول های سرقت شده مردم توسط دولت قبل است. دولت قبل بخاطر سوء مدیریت توافق برجام و مدیریت کلان اقتصادی، دست به خلق پول و کاهش ارزش پول ملی نمود که همه مسئولان اعتراف دارند که این کار برداشتن از جیب ملت است.

لذا عودت پول سرقت شده توسط دولت مهمترین کار است زیرا هم پول سرقتی را به صاحبش برمی گرداند و هم اعتماد ملی را افزایش می دهد و هم اوضاع اقتصادی ملت بهتر می شود.

ولی دولت سیزدهم چکار کرد؟ باز هم ارزش پول ملی را از 25000 تومان در مقابل دلار به حدود 31500 تومان کاهش داد. یعنی دقیقاً بر عکس کار انسانی و شرعی!

  • یارانه جدید قرار بود برای کاهش فشار قبلی بر مردم باشد ولی دولت جدید شروع به انتقال یارانه نمود یعنی ایجاد فشار جدید و دادن یارانه ای برای جبران فشار جدید اقتصادی نمود.
  • محاسبات دولت در جابجایی یارانه ها بیشتر به نفع صاحبان کارخانه های بزرگ تولیدی و فروشگاهها صورت گرفت. زیرا به قیمت های واقعی در بازار توجهی نشد و دولت و جهاد کشاورزی گویی در اتاق دربسته و بدون در نظر گرفتن واقعیت قیمت ها در بازار، قیمت ها را تعیین کردند.

مقایسه قیمت دولتی و آزاد قبل و قیمت مصوب جدید

چرا دولت سیزدهم اصرار دارد که قیمت کالاهای اساسی را افزایش دهد؟

چرا دولت اصرار دارد قیمت کالاهای اساسی را به زور به بالاتر از قیمت موجود در بازار آزاد ببرد؟؟

آیا بخاطر این است که یارانه را زیاد کرده؟ باید مردم آنرا در این افزایش تصنعی خرج کنند؟؟

قیمت مرغ:

دولتی 30000 تومان – در بازار آزاد 33000 تومان – قیمت جدید 59800 تومان

قیمت شانه تخم مرغ:

دولتی 41000 تومان – در بازار آزاد 39000 تومان – قیمت جدید 76000 تومان

قیمت آرد:

قیمت آرد دولتی برای نانوا کیلویی 900 تومان.

قیمت کیسه ای آرد در بازار آزاد حدود کیلویی 7000 آردی که نانواها غیر قانونی به نانواهای بدون سهمیه می فروختند.

تا 18000 تومان برای آرد باکیفیت قنادی بود.

در حال حاضر قیمت نان برای همه اصناف به غیر از نانواهای دولتی بین 12000 تا 18000 تومان تعیین شده است که فرق چندانی با قبل نداشته است.

افزایش قیمت آرد برای کارخانه ماکارونی و همینطور بقیه هزینه ها و هزینه کارگر، هیچکدام 3 برابر نشده است پس چرا قیمت ماکارونی حدود 3 برابر شده است؟(با تخفیف قبل از گرانی)

قیمت شیر:

شیر خام فروشگاههای کوچک به قیمتی ارزانتر از کارخانه های لبنیات بفروش می رسید و ایشان یارانه از دولت نمی گرفتند. چطور برای آنها صرفه اقتصادی داشت ولی کارخانه های لبنیاتی همیشه بطور خودسر قیمتها را افزایش می دهند و باعث می شوند که فروشگاههای کوچک و آزاد نیز قیمت را افزایش دهند.

چرا با اینحال افزایش قیمت شیر را نیز انجام دادند؟

  • دولت گفت با هرگونه افزایش قیمت خارج از لیست تعیین شده مبارزه خواهد نمود ولی طی این 9 ماه سر کار آمدن دولت جدید، همه کالاها افزایش قیمت داشتند و دولت هیچ کاری نکرد.

همچنین کاهش ارزش پول و برداشتن از جیب ملت و افزایش قیمت اکثر کالاها و خدمات و

سپس سخن از اختلاف قیمت واقعی و موجود و روشهای حل مشکلی که دولت بوجود آورده توسط

همان دولت یا دولت بعدی تا کی؟

آیا تصمیم حاکمیتی برای ممنوع کردن این سیاست کاهش ارزش پول و برداشت از جیب ملت بخاطر ضعف مدیریت دولتها گرفته شده یا خواهد شد؟

یا تا بی نهایت قرار است این اشتباه ادامه یابد که قطعاً ضمن ضرر مداوم به ملت، در دراز مدت یا میان مدت به ضرر حکومت نیز خواهد بود زیرا از مقبولیت حکومت در نزد قشر طرفدار نیز خواهد کاست.

همینطور به نفع ملت و حکومت ایران است که دیگر جلوی ضربه های مدیریتهای ضعیف به اقتدار ایران گرفته شود.

لوازم خانگی:

از وقتی واردات لوازم خانگی ممنوع شد، صنعت لوازم خانگی به بیماری خودروسازی دچار شد یعنی در حال حاضر قیمت لوازم خانگی داخلی گرانتر از کالای با کیفیت تر کره ای آن در خارج از کشور است و این باعث قاچاق لوازم خانگی کره ای به داخل شده است. یعنی کالای کره ای وارد می شود اما بدون دادن حق گمرکی به دولت! و در آینده ای نزدیک ممکن است صنعت لوازم خانگی نیز مثل خودروسازی قابل اصلاح نباشد. البته خودروسازی نیز می تواند با انقلابی در تغییر مسئولین آن به نیروهای توانمند و مخلص عاری از فساد اقتصادی قابل حل است. زیرا در خودروسازی ها و تامین کننده های قطعات آنها اشکالات اساسی و مشخص وجود دارند که مدیران توانمند و مخلص می توانند آنها را حل کنند.

مخلصین اقتدار می سازند و بقیه مسئولین خرابش می کنند.

بسیاری از مخلصین و مدیریتهای قوی، تلاش می کنند و اقتدار برای ایران می سازند

و برخی مدیریتهای ضعیف با گرایش منافع پستی یا مالی، نخ های رشته شده توسط مخلصین مقتدر را پنبه می کنند.

وزرایی که اقتدار نیاورند و پیشرفت محسوس و قابل قبول در وزارتخانه تابعه بوجود نیاورند هر چند معروف یا مدعی باشد مطمئنا” مخلص نیستند چون انسان مخلص با توجه به شرایط حساس ایران می پذیرد که در صورتی پا به مسئولیت وزارت بگذارد که خود را لایق ترین بداند.

به تاخیر افتادن موفقیتهای ایران عزیز بخاطر ضعف مسئولین کوچک و بزرگ در سه قوه و خصوصا در قوه اجرایی، خیانت به ملت و حکومت اسلامی است و باعث تاخیر ظهور خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!