واقعیت مخالفت اسرائیل با مذاکرات هسته ای؟

آیا منطقی است که اسرائیل مخالف توافق هسته ای امریکا و ایران باشد؟

خیر، جواب این موضوع در نوع رابطه امریکا و اسرائیل است.

روابط امریکا و اسرائیل کدامیک از انواع روابط زیر می باشد:

  1. همکاری متقابل
  2. امریکا تابع اسرائیل
  3. اسرائیل تابع امریکا

گفته می شود که صهیونیستها قدرت مالی و سیاسی بسیار بزرگی در امریکا دارند و امریکا را تابع سیاست اسرائیل نموده اند. این درست نیست.

زیرا هدف هر سرمایه دار بزرگی، حفظ منافع و امنیت سرمایه اش می باشد. سرمایه های بزرگ در امریکا هستند یا در اسرائیل؟

قطعاً سرمایه های بزرگ در امریکا هستند و سرمایه های بزرگ موجود در امریکا قابل قیاس با سرمایه های موجود در اسرائیل نیستند.

در این حالت اگر خطر وجودی برای امریکا و اسرائیل باشد، سرمایه داران امریکا را فدای اسرائیل یا اسرائیل را فدای امریکا می کنند؟

جواب مشخص است که اسرائیل را فدای امریکا خواهند کرد.

اسرائیل جای پای امریکا و خط مقدم برخوردهای ملت های منطقه با امریکا می باشد و البته شکی نیست امریکا حداکثر توان خود را برای حفظ این سنگر انجام می دهد ولی فراموش نکنیم اسرائیل در روزهای خطر، فدای امریکا خواهد شد و نه بر عکس آن.

فرض کنیم ملت های منطقه یکباره بر علیه صهیونیست ها قیام کنند، امریکا چقدر حاضر خواهد بود برای حفظ اسرائیل هزینه کند؟

امریکا رقبای مهمی در جهان دارد. رقیب اقتصادی به اندازه چین و رقیب تسلیحاتی به بزرگی روسیه. امریکا توجه دارد که این هزینه نباید بصورتی باشد که امریکا را از اقتصاد چین یا قدرت نظامی روسیه بسیار به عقب برگرداند. زیرا این عقب افتادگی باعث سقوط امریکا و سرمایه داران امریکایی و از دست داده همه چیز خواهد شد و صرفاً باعث عقب افتادن نخواهد بود.

دلیل مخالفت اسرائیل با هرگونه توافق هسته ای با ایران چیست؟

وقتی امریکا توافق انجام دهد به نفع امریکا و کم و بیش به نفع اسرائیل خواهد بود ولی مخالفت اسرائیل، برای وادار کردن ایران به کوتاه آمدن بیشتر در این توافق است و اینکه زودتر به توافق رضایت دهد و به قولی ایران، “از هول حلیم در دیگ بیفتد” و فوری به توافق بد برای ایران رضایت دهد با این تفکر که با وجود مخالفت اسرائیل توانست توافق را انجام دهد و به اشکالات توافق توجه نکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!