آیا قول یک میلیون خانه در سال و افتتاح چند واحد مسکن مهر، شرم آور نیست؟

دولت سیزدهم قول داده بود به غیر از ساخت مسکن توسط مردم، یک میلیون مسکن در سال توسط دولت ساخته و تحویل مردم شود. یک سال و نیم گذشت ولی خبری از مسکن دولت سیزدهم نیست.

بسیار زشت است که دولت سیزدهم روی آنرا داشته باشد که تعدادی مسکن مهر دولت آقای احمدی نژاد را با افتخار افتتاح کند!

یا 210 مسکن در دولت آباد شهرری را که از 6 سال پیش توسط بانک مسکن و شهرداری شروع شده و به قیمت کاملاً آزاد به مردم فروخته شده را به نام خود افتتاح کند!

چرا وضعیت مسکن به اینجا رسیده است؟

اگر مسکن مهر اجرا شده توسط آقای احمدی نژاد نبود وضعیت مسکن چقدر بدتر می شد؟

با تجربیاتی که از دولت آقای احمدی نژاد موجود است می شد بهتر از دولت نهم و دهم عمل کرد. آیا نمی شد مانند آقای احمدی نژاد، این بار چین و ترکیه و سپاه پاسداران را در چند پروژه مشارکت داد و تسویه چین و ترکیه را با فروش نفت و گاز انجام داد؟

ضعف دولت سیزدهم در افزایش بیش از حد نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی در این شرایط، سئوال برانگیز است! نه تحریم جدید و نه کار جدیدی صورت گرفته است. بلکه جگ اوکراین به نفع ایران و دولت سیزدهم بود. چرا دولت سیزدهم اینقدر بد عمل کرده است؟؟

دولت سیزدهم متاسفانه ضعیف ترین دولت در این 44 سال است درصورتیکه شرایط اقتصادی مردم در بدترین حالت است و کارشناسان خودی بارها این وضعیت بحرانی اعلام شده بود.

آیا دشمن در تصمیم گیری ها نفوذ کرده که به این دولت ضعیف و ناکارآمد در این شرایط حساس رسیده ایم؟

امیدوارم که مسئولین ارشد فکری برای این موضوع انجام دهند. زیرا این وضعیت بحرانی است و ملت خویشتن داری کرده اند و پای نظام ایستادند و لازم است فشار اقتصادی بر آنها کم شود و بیش از این چوب رانت و ضعف مدیریت دولت و همچنین مجلس را نخورند.

مجلس، زیرا اگر مجلس خوبی داشتیم با نظارتهای درست، اجازه رسیدن به این وضعیت را نمی دادند ولی متاسفانه مجلس نیز سهم مهمی در این نابسامانی دارد.

اینکه دولت حق دارد با توجه به تورم، قیمت دلار را افزایش دهد چیز بسیار عجیبی است! زیرا تورم خود به خود بوجود نمی آید و دولت با افزایش نقدینگی تورم را بوجود می آورد بعد حق داشته باشد که قیمت دلار را بنا به تورم افزایش دهد بسیار غیر منطقی است. در صورتیکه مبلغ رانت های متنوع موجود، بیشتر از کسری بودجه است و با رفع رانت و مدیریت خوب می توان بدون افزایش نقدینگی و ایجاد تورم توسط دولت، کشور را اداره کرد.

این قانون را این مجلس تصویب نکرده است ولی این مجلس می توانست این قانون را به دلیل غیر منطقی بودن، لغو نماید ولی خبری نیست. البته این یک مثال بود.

خلاصه مطلب اینکه اگر دلمان برای ایران و ایرانی و این نظام و انقلاب می سوزد می بایست برای قرار دادن مسئولین با کفایت در راس قوا، وزاتخانه ها و مدیران ارشد، فکر اساسی شود.

این دولت ظرفیت کارهای بزرگ و مهم را ندارد.

بنده نیز به این رئیس جمهور رای دادم زیرا انتخاب بین آقای رئیسی و آقای همتی بود. آقای همتی وقتی در تلویزیون اعلام نمود تنها چاره ما مذاکره با امریکاست نشان داد اصول اولیه مدیریت را نمی داند زیرا حتی اگر تنها چاره مذاکره باشد نباید این را علنی می کرد تا دشمن سوء استفاده نماید پس به آقای رئیسی رای دادم که او را نمی شناختم.

ولی در چند ماه اول و با چند عملکرد غلط از دولت آقای رئیسی، مشخص شد که توان مدیریت کشور را ندارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!