کاهش ارزش پول ملی، درآمد دولتها یا فروش اعتبار؟؟

هرگونه درآمدی که باعث کاهش اعتبار دولت یا ایجاد نارضایتی ملت شود، درآمد نیست بلکه فروش اعتبار است.

کاهش ارزش دلار در مقابل طلا

کاهش ارزش دلار، باعث درآمد برای دولت امریکا از همه کشورهای جهان می شود زیرا دولتها و ملتهای بسیاری از کشورهای جهان دارای دلار می باشند. ولی این کار باعث کاهش اعتبار دلار می شود. چون پول جایگزین در دنیا وجود نداشت کاهش اعتبار صورت نمی گرفت ولی اقتصادهای بزرگ را به فکر پول دیگر یا راههای جایگزین هدایت نمود. همچنین استفاده از دلار برای تحریم ایران و برخی کشورهای دیگر، باعث روی آوردن دولتها به پول یا روش جایگزین برای دلار شده است.

امریکا با کاهش ارزش دلار، از جیب همه کشورهای جهان می دزدد یا به عبارتی برداشت می کند ولی کاهش ارزش پول ملی ایران، برداشت فقط از جیب ملت ایران است.

کاهش ارزش پول ملی ایران

دولت و بانکها و شرکتهای خصولتی بزرگ، در موضوع کاهش ارزش پول ملی منافع مشترک دارند ولی فقط به پای دولت نوشته می شود و باعث نارضایتی ملت از دولت می شود ولی در حال حاضر و با افزایش آگاهی مردم و با برنامه های شفاف سازی که از صدا و سیما پخش شد نارضایتی از بانکها و شرکتهای خصولتی نیز در بین مردم بوجود آمده است.

دلیل روی آوردن این دو گروه به درآمد غیر حقیقی حاصل از کاهش ارزش پول ملی، آسان بودن آن نسبت به بهینه سازی مدیریت اجرایی در آنهاست.

البته شرکتهای متوسط و کوچک نیز از این کاهش ارزش پول ملی سوء استفاده می کنند یعنی هم رانت دلار ارزان قیمت از دولت می گیرند و هم با افزایش قیمت کالای تولیدی شرکتهایشان که مهر قیمت مصوب دولت بر آن می خورد به رانت قیمت کالایشان رسمیت دولتی می دهند.

دولت ایران

دولت ایران، برای جبران کسری بودجه بجای رفع رانت و رفع ضعف مدیریت اجرایی خود می باشد و

بانکها و شرکتهای بسیار بزرگ خصولتی،

بجای بهینه سازی مدیریت اجرایی خود،

متکی به کاهش ارزش پول ملی شده اند تا درآمد ریالی خود را افزایش دهند.

در صورتی که این درآمد، واقعی نیست،

بلکه کاهش ارزش پول ملی نزد ملت، برداشت از جیب ملت است و همچنین کاهش ارزش پول ملی، باعث کاهش ارزش حقوقی است که به کارمندان و کارگران داده می شود.

این درآمد کوتاه مدت است ولی اثرات نارضایتی آن بلند مدت خواهد بود. لذا دولت و بانکها و شرکتهای خصولتی می بایست به فکر بهینه سازی مدیریت اجرایی خود باشند و روش آسان کاهش ارزش پول ملی را کنار بگذارند.

افزایش نقدینگی آسانترین راه برای تأمین هزینه های دولت

افزایش نقدینگی آسانترین راه برای تأمین هزینه هاست ولی بدترین راه است و راههای بسیار بهتری هست.

مدیریتها ضعیف هستند که نتوانستند بدنبال راههای بهتر بروند. می بایست سراغ راههایی رفت که نارضایتی ملت و شرع خداوند را نداشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!