کشته شدن دهها هزار نفر در سیل مرگبار لیبی

طوفان مدیترانه‌ای دانیل یکشنبه و دوشنبه ۱۹ و ۲۰ شهریور 1402 مصادف با 10 و 11 سپتامبر 2023، باعث کشته شده دهها هزار نفر از مردم لیبی شد.

علت مرگبار شدن این سیل، مضاعف شدن سیل، بعد از ریزش دو سد در مسیر سیل بوده است و علت ریزش این دو سد، عدم رسیدگی و نگهداری از آنها است و علت عدم رسیدگی، عدم وجود حکومت و مسئولین مربوطه می باشد.

استعمارگران غرب، برای گسترش نفوذ استعماری، حکومت قزافی را سرنگون کردند و کشور لیبی را مشغول  جنگ های دراز مدت نمودند و هر یک از کشورهای درگیر در جنگ، می خواهد لیبی را تحت استعمار خود قرار دهد. جالب است که

در این جنگ ها صدها هزار نفر از مردم لیبی و مزدوران دیگر کشورها کشته شده اند. قطر به خواست استعمارگران غرب، نقش عمده ای در این جنگ نفوذ داشته و تامین مالی را نیز بعهده داشته است.

کشورهای استعمارگر غربی برای منافع اقتصادی خود، بیش از یک میلیون نفر را به خاک و خون کشیده اند و چون سازمان های بین المللی و سازمان های مدافع حقوق بشر را در کنترل خود دارند، بابت این جنایت بزرگ علیه بشریت صورت گرفته، مورد بازخواست قرار نگرفته اند.

کشورهای استعمارگر حق نداشتند برای گسترش نفوذ استعماری خود، بیش از یک میلیون نفر را به خاک و خون بکشند.

لازم است سازمانهای بین المللی از کنترل دولت های استعمارگر خارج شوند تا مدافع واقعی حقوق بشر شوند و از هرگونه ظلم به بشریت و ملت ها جلوگیری شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!