چرا مجلس به مافیای کنکور کمک می کند!؟

مجلس شورای اسلامی 28 شهریور 1402 قانونی را تصویب نمود که کنکور به حالت قبل برگردد.

طبق این برگشت به قبل، دروس عمومی به کنکور برمی گردد و تأثیر معدل در کنکور از حالت قطعی خارج می شود یعنی تأثیر نتیجه کنکور پر رنگ تر می شود.

صدا و سیما بارها تلویحاً و گاهی واضح تذکر داده است که مافیای کنکور اجازه تصویب قوانین بر ضد خود را نمی دهند.

مجلس قبل قانونی تصویب می کند که ضد منافع مافیای کنکور است و مجلس فعلی آنرا لغو می کند!

با توجه به این موضوع و در این مورد خاص، مجلس فعلی مردمی تر عمل کرده است یا مجلس فعلی؟

چرا شورای نگهبان آنرا رد نکرد؟

از دو حالت خارج نیست:

یا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان، اطلاعات کافی و توان کافی برای تشخیص این موضوع را ندارند یا ایشان به مافیای کنکور کمک می کنند و منافع ایشان را به منافع مردم ترجیح می دهند.

همچنین در نظر داشته باشیم که وضعیت فعلی کنکور بسیار بد است بطوریکه طی برنامه ای در صدا و سیما اعلام شد که سهم قبولی های دهکهای پایین جامعه از رتبه های زیر 3000 حدود یک درصد و سهم دهک 10 جامعه حدود 40 درصد است و این به معنای تاثیر پول و مافیای کنکور بر قبولی در رشته ها و دانشگاههای برتر می باشد. در صورتیکه در همین برنامه اعلام شد در فرانسه اینطور نیست و شرایط قبولی دهکهای پایین جامعه فرانسه کمی بهتر از دهکهای بالا است.

آیا این موضوع نیاز به بازنگری در نظام انتخابات ندارد تا افرادی مخلص و توانا در مسئولیت ها قرار گیرند و منافع ملی را بر منافع مافیاهای مختلف ترجیح دهند و عدالت اجتماعی را نهادینه کنند.

توجه داشته باشیم که رضایتمندی مردم باعث اقتدار هر چه بیشتر نظام می شود.

توانایی تسلیحاتی در هر کشور مهم است ولی تکمیل کننده آن رضایتمندی و حمایت ملت است. بدون حمایت ملی، تسلیحات ارزشی نخواهند داشت و براحتی می تواند بدست دشمن بیفتد.

امید که مسئولین حکمت و تعقل را در نظر گیرند تا ایرانی مقتدرتر و عظیم تر را بسازیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!