ساختار جهان های موازی

جهان های موازی ممکن است ساختارهای متفاوتی داشته باشند
ولی قطعاً تابع قوانین خاص خود و خاص کل خواهند بود.
Parallel worlds may have different structures
but they will definitely be subject to their own laws and general laws.
قد يكون للعوالم المتوازية هياكل مختلفة
لكنهم بالتأكيد سيخضعون لقوانينهم الخاصة و لقوانين العامة.

آیا ساختار جهان های موازی یکسان است؟

خیر، هر یک از جهان های موازی هنگام تشکیل، ذرات بنیادی خاص را تولید می کند که ممکن است اختلاف زیادی با جهان ما و جهان های دیگر داشته باشد.

بطور مثال ممکن است ذرات بنیادی آن الکترون و پروتون و ذرات دیگر موجود در جهان ما را نداشته باشد و اتمهای آن به گونه ای دیگر باشند و امواج الکترومغناطیس به شکلی که در جهان ما موجود است نباشد و قوانین فیزیک حاکم بر آن متفاوت با قوانین فیزیک ما باشند.

ممکن است نوع میدان ها و امواج و ذرات کاملاً متفاوت با جهان ما باشند. همچنین نوع برهم کنش آنها ممکن است بسیار متفاوت باشد.

همچنین نوع حیات در آنها ممکن است بسیار متفاوت با نوع حیات در جهان ما باشد. در نتیجه، نیازهای موجودات زنده در آن جهان، ممکن است بسیار متفاوت با نیازهای ما باشد. مثلاً آب و اکسیژن مهمترین عناصر حیات در جهان ما هستند ولی ممکن است این دو مورد در جهانی دیگر وجود نداشته باشند و ادامه حیات به شکل دیگری تأمین شود.

به عبارتی می توان گفت هم زمان با تشکیل یک جهان، ساختار و روابط بین آنها نیز ساخته می شوند.

ولی مطمئنا همه اجزاء آن، از ابتدا تا انتها، از قوانین معین تبعیت خواهند کرد و هیچ جزئی از آن خارج از آن قوانین نخواهد بود.

به عبارتی، هیچیک از جهان های موازی و ساختارهای متفاوت آنها، نمی توانند بدون قانون باشند و از قوانین خاص محلی و عمومی تبعیت نکنند.

دو نوع از قوانین در جهان های موازی حاکم هستند.

قوانین خاص داخلی هر جهان که بنا بر ساختار آن جهان می تواند متفاوت از قوانین خاص داخلی دیگر جهان های موازی باشند و قوانین عمومی که مشترک و حاکم بر همه جهان های موازی می باشند.

جهان های موازی ارتباطی با هم ندارند و لذا این مختلف بودن مشکلی برای آنها بوجود نمی آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!