کالامارد، گزارشگر حقوق بشر، ترور سردار سلیمانی را نقض قوانین بین الملل معرفی کرد

خانم اَگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورخه 9 جولای 2020 مطابق با 19 تیر 1399 در زمینه قتل‌های خودسرانه گزارش خود را به شورای حقوق بشر این سازمان ارائه کرد و در گزارش خود ترور قاسم سلیمانی را خلاف قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد دانست.

وی اظهار داشت: دلایل امریکا برای اقدام به این ترور قابل قبول نیست.

آمریکا به شدت از این گزارش انتقاد کرده است. زیرا امریکا هیچ گزارشی علیه خود یا به نفع مخالفان را نمی پذیرد!

اَگنس کالامارد در مصاحبه‌ای مطبوعاتی خواهان تدوین قوانین و مقررات بین‌المللی جدید برای تعیین محدوده قانونی استفاده از پهپادهای نظامی و همچنین امکان پیگیری حملات پهپادی در مراجع قضایی شد.

او در گزارشش نوشته است اقدام آمریکا در حمله پهپادی و کشتن ژنرال قاسم سلیمانی، یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایران، خلاف قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد بود.

وی تصریح کرد: عملیات ترور ژنرال قاسم سلیمانی در زمینه درگیری های مسلحانه اقدامی بی سابقه بود. در این عملیات، یک مقام ارشد دولتی ایران در یک کشور دارای حاکمیت هدف قرار گرفت.

در مقابل، پومپئو وزیر خارجه آمریكا گزارشگر ویژه سازمان ملل “درباره نقض قوانین بین‌المللی در کشتن ژنرال قاسم سلیمانی” را به شدت انتقاد کرده است و گزارش علیه امریکا را نمی پذیرد.

آمریکا این مقدار بسیار کم، گزارشهای سازمان ملل علیه خود را تحمل نمی کند و می خواهد همه گزارش ها علیه مخالفانش و به نفع خودش باشند.

سازمان ملل، چند کارمند خارج از کنترل استعمارگران دارد؟ خیلی کم، بطوریکه رئیس سازمان ملل در کنترل استعمارگران غرب است!

امریکا هر سازمان و نهاد بین المللی که علیه امریکا یا اسرائیل اقدام کند را تحریم می کند!!

خفه کردن و قتل جورج فلوید سیاهپوست امریکایی بدست پلیس نژادپرست امریکا، ملت های امریکا و دیگر کشورهای جهان را به خیابانها کشید و اعتراض خود را به نژادپرستی در امریکا و دیگر کشورهای غربی اعلام کردند ولی هیچ اقدامی از سوی حقوق بشر سازمان ملل علیه امریکا صورت نگرفت. زیرا امریکا اجازه این کار را نمی دهد!!

این گزارشگر قبلاً نیز محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را به علت تکه تکه کردن خاشقچی متهم کرده بود ولی هیچ اقدامی علیه شاهزاده قاتل عربستانی صورت نگرفت!! زیرا امریکا اجازه هیچگونه اقدام علیه متحدان و دیکتاتورهایی که باج به امریکا می دهند را نخواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

error: Content is protected !!